Pawshake’s Verzekering Details

Pawshake’s Verzekering Details

Veel gestelde vragen

Wat moet je als oppasser of baasje doen als een huisdier tijdens de oppasdienst gewond raakt?

  • We raden alle Pawshake oppassers aan om hun gasten een informatieformulier in te laten vullen voorafgaand aan de oppasdienst. Daarop staan bijvoorbeeld telefoonnummers van een contactpersoon in geval van nood en contactgegevens van de dierenarts. Hiermee zorg je dat iedereen weet wat hij of zij moet doen als er zich calamiteiten voordoen en de eigenaar van het dier niet bereikbaar is.
  • Mocht het huisdier onverhoopt toch gewond raken, dan moet de oppasser altijd eerst de eigenaar of de contactpersoon in geval van nood proberen te bereiken, voordat er verdere actie wordt ondernomen.
  • De oppasser probeert problemen altijd eerst direct met de eigenaar op te lossen. In de meeste gevallen zullen baasje en oppasser er samen wel uit kunnen komen.

Wat moet ik doen voordat ik aanspraak kan maken op de Verzekering?

  • Mocht het huisdier onverhoopt toch gewond raken, dan moet de oppasser voordat hij eventueel naar de dierenarts gaat altijd eerst de eigenaar of de contactpersoon proberen te bereiken.
  • Mocht de eigenaar van het dier echt niet bereikbaar zijn, dan accepteert de eigenaar dat hij de eventuele kosten voor de nodige behandeling door een dierenarts zal vergoeden aan de oppasser.
  • Indien van toepassing raadpleegt het baasje van het huisdier eerst zijn of haar eigen huisdierenverzekering. Deze verzekering kan dan de kosten van de dierenarts betalen. Als de verzekeraar van het baasje de claim weigert, of de eigenaar heeft geen huisdierenverzekering, dan vergoedt hij of zij zelf de rekening van de dierenarts aan de oppasser. In dit laatste geval heeft de eigenaar recht op een claim van de Verzekering van Pawshake.

Hoe dien ik een Pawshake Verzekering claim in?

Stuur ons een e-mail met de volgende informatie:

  • het referentienummer van je boeking
  • plaats en tijd van het incident
  • naam van het huisdier
  • naam en contactgegevens van de oppasser
  • een gedetailleerde beschrijving van de toedracht en omstandigheden van het incident of het ongeluk
  • foto's van het letsel van het huisdier en rekening van de dierenarts
  • contactgegevens van de dierenarts
  • Naam en het polisnummer van de huisdierenverzekering van het baasje (indien van toepassing)

Pawshake moet binnen 7 dagen op de hoogte worden gebracht over elk incident dat mogelijks door de verzekering gedekt zou worden.

Hoelang duurt het voordat mijn claim in behandeling wordt genomen?

Hoelang dat duurt hangt af van de ernst van het incident, de kwaliteit van de ingediende stukken en de medewerking van oppasser en baasje. Maar we streven ernaar om de aanvraag binnen een maand volledig te hebben afgehandeld.

Pawshake's Verzekering Dekking Details

Voor welke diensten ben ik verzekerd?

  • Dierenoppas aan huis
  • Dagopvang hond
  • Dagopvang bij de oppasser thuis
  • Kattenoppas
  • Hondenuitlaatservice
  • Overnachting bij de oppasser thuis
  • Het vervoer van en naar de oppasdienst door de betreffende Pawshake oppasser
  • Elke reservatie die je via de website of mobiele app van Pawshake hebt gemaakt

Wat is er precies gedekt?

  • Verzorging en Verantwoordelijkheid - Behandelingen door de dierenarts voor dieren die onder de verantwoordelijkheid van de oppasser vallen: Dierenartskosten voor het huisdier dat te gast is en onder de verantwoordelijkheid van de oppasser valt zijn gedekt. Voor dit soort medische kosten is er een eigen risico €250 die wordt betaald door de eigenaar van het huisdier.  Mocht je dierenartskosten maken, dan ben je gedekt voor een bedrag tot €2.500. Dit zijn de maximale kosten die vergoed worden voor letsel dat het huisdier oploopt tijdens de oppasdienst. Zodra dit volledige bedrag vergoed is, vervalt een eventuele dekking in de toekomst voor hetzelfde type letsel of behandeling. Extra kosten voor controles of vervolgbehandelingen zijn tot 30 dagen na het incident gedekt.
  • Ongeluk en Nalatigheid - letsel aan het gastdier dat is veroorzaakt door een ongeluk is gedekt: Dit zijn bijvoorbeeld verwondingen door een ongeluk van het huisdier dat onder de verantwoordelijkheid van de oppasser valt. Dit onderdeel van de verzekering zorgt voor extra rust en vertrouwen voor zowel het baasje als de oppasser. Meestal komt dit soort niet-nalatige schade voor terwijl het dier wel onder de hoede van de oppasser is, maar de oppasser er dan niet specifiek schuldig aan is. Claims van dit type kennen een eigen risico van €250, die bij het indienen van de claim is betaald door de oppasser.
  • Openbare Aansprakelijkheid (of Bedrijfsaansprakelijkheid) - verzekert oppassers tegen claims van derden: Dit dekt het bedrag dat oppassers wettelijk moeten betalen voor schade aan persoonlijke eigendommen of lichamelijk letsel van een derde partij. Hiervoor geldt een eigen risico van €250 die bij het indienen van de claim door de oppasser is betaald.

Wat is niet verzekerd?

Gefeliciteerd, je bent nu goed verzekerd. Maar wat zijn de uitzonderingen op de Huisdierenverzekering?

  • Diensten die buiten de Pawshake website of app zijn geboekt.
  • Schade of medische kosten die zijn ontstaan tijdens een gratis ontmoeting of andere incidenten die tijdens zo'n kennismaking zijn ontstaan. Je bent dus alleen verzekerd tijdens de periode die is geboekt en bevestigd via de Pawshake website of app.
  • De verzekering schenkt gemoedsrust door dekking te bieden voor noodzakelijke zorgen tijdens het verblijf bij of zorgen door de oppas. Eventuele zorg na de boekingperiode - zoals vervolgconsultaties bij de dierenarts - worden niet gedekt.
  • Letsel aan de oppasser of iemand uit zijn directe omgeving (zoals familie) dat is ontstaan door het gastdier.
  • Schade aan persoonlijke bezittingen van de oppasser (zoals aan zijn of haar woning of auto) 
  • Schade aan persoonlijke bezittingen van het baasje (zoals aan zijn of haar woning of auto).
  • Verzuimen van professionaliteit en verantwoordelijkheid (bijvoorbeeld door het loslaten van een hond op een plek waar dit niet veilig of handig is). Zorg er altijd voor dat zowel jijzelf als het dier dat je op bezoek hebt altijd veilig zijn!
  • Behandeling van reeds bestaande aandoeningen van het gastdier en ouderdomsklachten (zoals luchtweginfecties, urineweg / blaasinfecties, bloedstoornissen, braken, diarree en andere maag-darmklachten), symptomen die gerelateerd zijn aan stress of angst, evenals vlooien of tekenbesmettingen en zelf toegebrachte wonden als gevolg van jeuk of krabben als gevolg van allergieën. We benadrukken dat het belangrijk is om zoveel mogelijk informatie over het gastdier te verzamelen, voordat je een reservatie accepteert.
  • Fysiotherapie en andere paraveterinaire behandelingen, zoals massage, accupuntuur etc.
  • Inkomstenverlies van het baasje door de benodigde medische behandelingen voor zijn of haar dier.
  • Verminderde 'show'-waarde van het gastdier
  • Annuleringskosten of -toeslagen na een geannuleerde of gewijzigde reis of vakantie als gevolg van een reservering bij Pawshake
  • Reiskosten die voortkomen uit een reservering bij Pawshake
  • Verlies of vermindering van inkomsten en/of salaris als gevolg van een reservering bij Pawshake
  • Emotionele schade die is ontstaan als gevolg van een reservering bij Pawshake

Wie is er niet verzekerd?

  • Gastdieren die eerder in een gevecht betrokken zijn geweest met een ander dier of een persoon met medische schade tot gevolg. Daarom is het zo belangrijk om zoveel mogelijk informatie over het dier te vergaren nog voordat het oppassen van start gaat.
  • Gastdieren die zijn aangemerkt als 'gevaarlijke honden' door de autoriteiten in kwestie, evenals alle claims die voortkomen uit de verzorging van zulke gevaarlijke honden
  • Het huisdier van de oppasser zelf is niet meeverzekerd tegen schade of letsel dat is ontstaan tijdens een Pawshake boeking.
  • Commerciele dierenpensions
  • Oppassers die niet door een Pawshake medewerker telefonisch geverifieerd zijn en/of die strafrechtelijk veroordeeld zijn in de afgelopen vijf jaar (uitgezonderd van verkeersovertredingen).


Pawshake brengt geen extra kosten in rekening voor deze verzekering. De dekking die wordt aangeboden valt onder het beleid dat wordt onderschreven door een derde partij, en is hangt af van de voorwaarden, condities, beperkingen en uitzondering die hierop van toepassing zijn.

We helpen graag! Als je nog vragen hebt over Pawshake's Verzekering of wat dit betekent voor jou of je huisdier, neem gerust even contact op.