pages.guarantee.happiness.tableOfContents
Wat als ik niet tevreden ben over mijn reservering?
Het is ons doel om de beste ervaring voor jou en je huisdier te bieden. Als jij of je huisdier om wat voor reden dan ook ontevreden is met de reservering, zullen we er alles aan doen om een oplossing te vinden.
In eerste instantie raden we je aan om je zorgen met de oppas te bespreken en onderling tot een oplossing te komen. De ervaring leert dat in de meeste gevallen een open en eerlijk gesprek misverstanden en problemen kan ophelderen.
Ondertussen is het belangrijk om Pawshake op de hoogte te brengen, op z'n laatst 48 uur na het einde van de reservering, zodat we de uitbetaling kunnen bevriezen. Hoe eerder we op de hoogte zijn, hoe sneller we actie kunnen ondernemen en helpen om tot een oplossing te komen.
In eerste instantie raden we je aan om je zorgen met de oppas te bespreken en onderling tot een oplossing te komen. De ervaring leert dat in de meeste gevallen een open en eerlijk gesprek misverstanden en problemen kan ophelderen.
Ondertussen is het belangrijk om Pawshake op de hoogte te brengen, op z'n laatst 48 uur na het einde van de reservering, zodat we de uitbetaling kunnen bevriezen. Hoe eerder we op de hoogte zijn, hoe sneller we actie kunnen ondernemen en helpen om tot een oplossing te komen.
Ik heb het probleem besproken met mijn oppas maar we komen niet tot een oplossing
Als Pawshake een situatie beoordeelt, doen we dat als onafhankelijke derde partij. Dit betekent dat we je kunnen vragen om meer informatie of bewijzen van bijvoorbeeld een klacht. Dit betekent niet dat we je niet geloven, maar het zorgt ervoor dat we de situatie eerlijk en onpartijdig kunnen behandelen.
Tijdens het onderzoek bekijken we samen met jou en de oppas of we een redelijke oplossing kunnen vinden die voor beide partijen aanvaardbaar is. Als dat niet mogelijk blijkt, zal Pawshake een beslissing nemen op basis van de gegevens die we hebben en bepalen we hoe we verder gaan en of er een vergoeding of teruggave mogelijk is.
Tijdens het onderzoek bekijken we samen met jou en de oppas of we een redelijke oplossing kunnen vinden die voor beide partijen aanvaardbaar is. Als dat niet mogelijk blijkt, zal Pawshake een beslissing nemen op basis van de gegevens die we hebben en bepalen we hoe we verder gaan en of er een vergoeding of teruggave mogelijk is.
Om in aanmerking te komen voor de Tevredenheidsgarantie
De reservering moet voorafgaand aan het incident bevestigd en betaald zijn via de Pawshake website of app.
Vóór de reservering heeft er een kennismakingsgesprek plaatsgevonden (alleen van toepassing wanneer het de eerste reservering bij dezelfde oppas betreft).
Specifieke afspraken over de invulling van de reservering moeten op schrift worden gesteld (bijvoorbeeld met onze intakeformulieren). Deze schriftelijke afspraken moet je voorleggen wanneer je een claim indient.
De oppas en het baasje proberen eerst om zelf onderling een oplossing te vinden. Dat kan via ons beveiligde berichtensysteem. Als er geen oplossing wordt gevonden kan Pawshake helpen.
Van het baasje hebben bewijs van het incident nodig.
Wat is niet gedekt
Diensten
- Diensten die buiten de Pawshake website of app zijn geboekt.
- Schade of medische kosten die zijn ontstaan tijdens een gratis ontmoeting of andere incidenten die tijdens zo'n kennismaking zijn ontstaan. Je bent dus alleen verzekerd tijdens de periode die is geboekt en bevestigd via de Pawshake website of app.
Letsel
- Behandeling aan letsel van het eigen huisdier van de oppas dat niet is veroorzaakt door het gastdier tijdens een Pawshake reservering
- Behandeling aan letsel dat is ontstaan door een verzuim van professionele verantwoordelijkheid en/of bij handelen in strijd met de Algemene Voorwaarden van Pawshake
VoorbeeldBijvoorbeeld door het loslaten van een hond op een plek waar dit niet veilig of handig is
- Letsel aan katten die vrij buiten het terrein van het baasje kunnen rondlopen
VoorbeeldLetsel aan katten die vrij buiten het terrein van het baasje kunnen rondlopen
Behandelingen
- Reeds bestaande medische aandoeningen of ouderdomsgerelateerde aandoeningen van het gastdier.
VoorbeeldZoals luchtweginfecties, urineweg / blaasinfecties, bloedstoornissen, braken, diarree en andere maag-darmklachten
- Kosten die gerelateerd zijn aan stress of angst, evenals zelf toegebrachte wonden door jeuk of krabben als gevolg van allergieën.
- Te voorkomen aandoeningen zoals vlooien, teken, wormen of andere parasieten
- Fysiotherapie en andere paraveterinaire behandelingen zoals massage, acupunctuur etc.
- Aandoeningen die rasgerelateerd zijn
- Behandelingen voor letsel dat is ontstaan door natuurrampen
- Langetermijn zorg bij de dierenarts die langer duurt dan 30 dagen na het incident.
Huisdier, oppas en baasje
- Letsel aan het baasje, de oppas en gerelateerden (zoals familie, visite van de oppas of iemand die met de oppas meegaat tijdens de reservering)
- Schade aan persoonlijke eigendommen van de oppas of het baasje (zoals schade aan bezittingen, interieur, voertuigen en/of schoonmaakkosten). We raden aan om vóór de reservering vast te leggen wie er aansprakelijk is voor eventuele kosten.
- Kosten of toeslagen die voortvloeien uit een annulering of wijziging van vakantieplannen naar aanleiding van een reservering bij Pawshake
- Reiskosten die voortvloeien uit een Pawshake reservering
Voorbeeldbijvoorbeeld vanwege ritten naar de dierenarts tijdens de reservering of vervolgbehandelingen voor het huisdier na de reservering, waaronder benzine, Uber of taxikosten, enz.
- Emotionele schade die is ontstaan als gevolg van een reservering bij Pawshake
- Verminderde 'show'-waarde van het gastdier of inwonende huisdier.
- Reserveringskosten (vanwege het annuleringsbeleid van de oppas) als gevolg van een annulering door de oppas wanneer het gasthuisdier een aanstekelijke ziekte heeft op het moment dat de reservering begint.
Voorbeeldbijvoorbeeld wanneer het gasthuisdier vlooien, kennelhoest, parvovirus o.i.d. heeft
Wie zijn niet gedekt?
- Gastdieren die eerder in een gevecht met ander dier of persoon zijn geraakt met medische behandeling tot gevolg
- Bezoekende huisdieren zijn niet gedekt voor schade of letsel ontstaan tijdens een Pawshake reservering
- Oppassers die in de afgelopen 5 jaar een strafbaar feit hebben gepleegd (uitgezonderd zijn verkeersovertredingen)
- De eigen huisdieren van de oppas
Belangrijke definities
- Een rasgerelateerde aandoening is een aandoening die gewoonlijk voorkomt bij specifieke hondenrassen.
- Pawshake huisdier is het huisdier van het baasje dat staat vermeld bij de bevestigde Pawshake reservering. Elk huisdier moet zijn/haar eigen huisdierprofiel hebben in het account van het baasje.
- Pawshake reservering is een reservering die via het Pawshake platform betaald is door het baasje en bevestigd is door de oppas.
- Reeds bestaande aandoening zijn aandoeningen, verwondingen en ziektes waarvoor het huisdier eerder al behandeld is.
- Vermijdbare conditie betekent dat een aandoening voorkomen had kunnen worden door bijvoorbeeld vaccinaties of normale veterinaire zorg.
- Bezoekende huisdieren zijn dieren die niet bij een bevestigde reservering horen. Het kunnen bijvoorbeeld huisdieren van een familielid van de oppas zijn die toevallig op bezoek zijn tijdens een reservering, of gastdieren van de oppas die via een ander kanaal dan Pawshake zijn gereserveerd (bijvoorbeeld bij professionele oppassers). De eigen huisdier van de oppas is géén bezoekend huisdier.
- Inwonend huisdier van de oppas is een huisdier die op het profiel van de oppas is aangemerkt als huisdier van de oppas.
- Je reservering afwijzen: als je een reservering afwijst wordt er geen bedrag in rekening gebracht. Het bedrag wat is ingehouden met je betaling wordt direct weer vrijgegeven. Na een aantal werkdagen (maximaal 10) zul je het bedrag niet meer als ingetrokken bedrag op afschrift zien staan. Neem contact op met de Klantendienst als het bedrag op je afschrift blijft staan.
Een claim indienen voor de Tevredenheidsgarantie
Wil je een claim indienen voor de Tevredenheidsgarantie? Via onderstaande knop vind je de instructies.
Beginnen
Jouw vragen zijn belangrijk voor ons
Heb je nog vragen, voel je je ongemakkelijk bij een boeking of maak je je zorgen? Neem contact op met onze Klantendienst en we zullen je zo goed mogelijk helpen.Neem hier contact met ons op