Sinds de coronacrisis is er wereldwijd een grote toename in online fraude. Dat betekent dat we extra waakzaam moeten zijn. Pawshake doet er alles aan om het platform veilig te houden en je te beschermen tegen fraude. Lees hier hoe we dat doen en hoe jij zelf mee kunt helpen.
Bij Pawshake hebben we maatregelen tegen fraude en oplichting en staat veiligheid voor al onze gebruikers voorop. Wel is het belangrijk dat we verdachte acties snel opmerken, en daarbij kun jij helpen. Door samen te werken houden we ons platform veilig
Met deze checklist houden we je account veilig:
1. Laat het ons weten als je iets verdachts ziet
We staan altijd klaar om te helpen of adviseren. Als je iets vreemds opmerkt, aarzel niet en neem contact met ons op.
Dit zijn de signalen waarop je moet letten:
- Als een gebruiker direct vraagt om buiten Pawshake om te communiceren (bijvoorbeeld omdat de website of app zogenaamd niet werkt).
- Als een gebruiker per se cash en buiten Pawshake om wilt betalen.
- Als iemand wil weten wat je adres is, terwijl dit voor de reservering niet relevant is.
- Als je een eerste bericht krijgt waar enkel wat informatie in staat over het huisdier, en verder niets; geen vraag, geen introductie.
- Een eerste bericht waarin alleen 'hallo' of iets dergelijks staat.
- Als een gebruiker onredelijke eisen stelt en op een onvriendelijke of vervelende manier communiceert.
- Als een gebruiker je onredelijk veel persoonlijke informatie van je wil weten
- Als iemand je vreemde links toestuurt.
2. Meld fraude bij de instanties
Ben je, op wat voor website dan ook, slachtoffer van fraude? Meld dit dan bij de lokale instanties.
Mocht je advies willen over wat je moet doen bij verdachte omstandigheden op Pawshake, neem dan contact op met onze klantendienst.
3. Communiceer en reserveer altijd via Pawshake
Als oppas profiteer je van officiële boekingen op Pawshake door een hogere ranking in de zoekresultaten, extra zichtbaarheid en reviews. Maar ook als baasje heb je er baat bij om via het platform te communiceren en boeken. Het zorgt er namelijk voor dat we je acties en berichten zwart op wit hebben mocht er een probleem zijn. Bij problemen, klachten of geschillen staat onze klantendienst altijd voor je klaar om te helpen.
Door te reserveren via Pawshake heb je bovendien recht op De Pawshake Garantie, inclusief verzekering tegen dierenartskosten en oppasgarantie.
4. Verander je wachtwoord regelmatig
Net als bij elk online account is het slim om regelmatig een nieuw wachtwoord te nemen. Weet je niet hoe je een veilig wachtwoord moet kiezen? Gebruik dan een online password generator.
5. Verstuur nooit gegevens zoals je wachtwoord, betalingsgevens of andere gevoelige informatie.
Tenzij je direct met onze klantendienst in contact bent kun je beter nooit je persoonlijke gegevens online delen. Wij zullen nooit om je wachtwoord of creditcardinformatie vragen.
Duizenden tevreden baasjes en oppassers gingen je al voor - en dit willen we graag voortzetten. Samen houden we deze community van dierenvrienden veilig en leuk! Laat het ons gerust weten als iets je zorgen baart, ook al is het iets kleins.
Veel oppasplezier!