Veiligheid en en Terugbetalingen

De Pawshake Garantie is geldig op elke reservering. Het is onze manier om jou en je huisdier te beschermen. We willen je hiermee graag ondersteunen in het onverhoopte geval er iets misgaat tijdens een reservering.

Klik hier voor meer informatie over De Pawshake Garantie.

Is mijn betaling veilig?

Absoluut. Jouw privacy is belangrijk bij ons en we gebruiken alleen beveiligde betalingsprocessen. Je kunt betalen via Bancontact, Visa, Mastercard of American Express.
Bij het maken van een reservering vragen we je ook om je betaalgegevens. Het bedrag van de reservering wordt vervolgens vastgehouden (op je creditcard wordt de autorisatie vastgezet). Dit lijkt op het proces van het reserveren van een hotel waar ook een autorisatie wordt vastgehouden voor het bedrag van de reservering.

Als je een reserveringsverzoek hebt gestuurd kan een oppas kan vervolgens 3 dingen doen:

  • Bevestig je reservering: zodra je bevestigd hebt wordt het bedrag ingetrokken van je creditcard. Dit betekent dat het geld voor jouw oppasdienst door Pawshake wordt bewaard totdat de reservering is afgelopen. Pas daarna wordt de oppas betaald. We doen dit uit veiligheidsoverwegingen voor alle betrokkenen.
  • Je reservering afwijzen: als je een reservering afwijst wordt er geen bedrag in rekening gebracht. Het bedrag wat is ingehouden met je betaling wordt direct weer vrijgegeven. Na een aantal werkdagen (maximaal 10) zul je het bedrag niet meer als ingetrokken bedrag op afschrift zien staan. Neem contact op met de Klantendienst als het bedrag op je afschrift blijft staan.
  • Geen antwoord: als een oppas je reserveringsverzoek niet beantwoordt wordt er géén bedrag afgeschreven en zal het ingehouden bedrag op je creditcard automatisch verlopen na 30 dagen. Neem contact op met de Klantendienst als het bedrag nadien nog steeds op je afschrift te zien is of als het eerder vrijgegeven moet worden.
Oppassers reageren gemiddeld binnen 4 uur op een reserveringsaanvraag. Oppassers krijgen maximaal 24 uur de tijd om op een aanvraag te reageren. Als een oppas er langer over doet om te reageren krijgt het profiel een notitie en wordt het onderzocht door ons team Vertrouwen en Veiligheid.

Wanneer wordt de oppas uitbetaald?

Zodra de reservering is afgelopen betaalt Pawshake het bedrag van de reservering min de Pawshake bijdrage van 19% aan de oppas uit. Dit duurt maximaal 7 dagen. Het betaalproces van Pawshake gebeurt online en automatisch, zodat de jij noch de oppas zich druk hoeven te maken om geld.

Als je vragen of zorgen hebt over de reservering of je oppas, neem dan contact met ons op binnen 48 na afloop van de reservering zodat we indien nodig de betaling kunnen bevriezen. Lees meer over hoe je beschermd bent met de Tevredenheidsgarantie

Terugbetalingsbeleid

Als baasje wordt het bedrag van je reservering teruggestort in de volgende situaties:

  • De oppas annuleert je reservering of wijst deze af, of de oppas beantwoordt je reserveringsverzoek niet binnen de 24 uur.
  • Als je een reservering annuleert nadat de oppas deze heeft bevestigd heb je recht op 100% of 50% teruggave van het bedrag, afhankelijk van het moment van annuleren en van het annuleringsbeleid van de oppas. (flexibel of standaard). Je kunt het annuleringsbeleid terugvinden op de profielpagina van je oppas.
  • Als je na de reserveringsperiode niet tevreden bent met je oppas, kun je een claim bij Pawshake indienen die valt onder de Tevredenheidsgarantie. Neem daarvoor contact op met onze Klantendienst. Lees hier meer over de Tevredenheidsgarantie.
  1. Homepagina
  2. Veiligheid en en Terugbetalingen