Pawshake logo

De Zekerheidsgarantie

Hoewel het niet waarschijnlijk is dat er iets vervelends gebeurt bij Pawshake, snappen we dat je huisdier bescherming nodig heeft mocht er een onverwachts incident zich voordoen. Als je reserveert bij Pawshake is je huisdier beschermd met de Pawshake Zekerheidsgarantie.

Jouw zorgeloze gevoel is onbetaalbaar, en wij waarderen het enorm dat je hebt gekozen voor onze community van dierenvrienden. Daarom is deze Zekerheidsgarantie gratis inbegrepen bij je Pawshake reservering.

Wat moet je doen als het gastdier gewond raakt?

Een Tevredenheidsgarantie-claim indienen

Wat is er gedekt?

Het huisdier van het baasje onder de verantwoordelijkheid van een oppas, gereserveerd via Pawshake
Dierenartskosten die veroorzaakt zijn tijdens het vervoer met een Pawshake oppas van/naar een reservering.
Elke dienst die via de website of app van Pawshake is geboekt en die wordt gemeld bij de Klantendienst van Pawshake. Dekking is geldig op de datums uit de reservering. De reservering moet betaald zijn en bevestigd door het baasje vóórdat het incident plaatsvindt.

Om in aanmerking te komen voor de Zekerheidsgarantie:

De reservering moet voorafgaand aan het incident bevestigd en betaald zijn via de Pawshake website of app.
Vóór de reservering heeft er een kennismakingsgesprek plaatsgevonden
Specifieke afspraken over de invulling van de reservering moeten op schrift worden gesteld (bijvoorbeeld met onze intakeformulieren)
De gebruiker overlegt bewijs van het incident (bijvoorbeeld foto's of facturen van de dierenarts)
Pawshake moet binnen 48 uur na het incident op de hoogte worden gebracht

Wat wordt er vergoed

Vergoeding dierenartskosten van:

  • Pawshake huisdieren onder de verantwoordelijkheid van de oppas

Dit gedeelte dekt dierenartskosten in het geval dat het huisdier gewond raakt tijdens een Pawshake reservering. Er is geen eigen risico. Er is een limiet van € 2500 aan dierenartskosten als een dier gewond raakt tijdens de reservering. Per reservering kan er één claim worden ingediend.

Zodra de limiet van de claim is bereikt, kan de behandeling van de ziekte of verwonding niet opnieuw worden vergoed. Extra kosten voor controles of vervolgbehandelingen worden tot 30 dagen na het incident vergoed.

Openbare Aansprakelijkheid (ook wel Bedrijfsaansprakelijkheid) - beschermt oppassers tegen claims van derden:

Dit gedeelte dekt de kosten als oppassers wettelijk verplicht zijn te betalen bij schade of verwondingen aan derden veroorzaakt door het gastdier.

Wat is niet gedekt

Diensten

  • Diensten die buiten de Pawshake website of app zijn geboekt.
  • Schade of medische kosten die zijn ontstaan tijdens een gratis ontmoeting of andere incidenten die tijdens zo'n kennismaking zijn ontstaan. Je bent dus alleen verzekerd tijdens de periode die is geboekt en bevestigd via de Pawshake website of app.

Letsel

  • Behandeling aan letsel van het eigen huisdier van de oppas dat niet is veroorzaakt door het gastdier tijdens een Pawshake reservering
  • Behandeling aan letsel dat is ontstaan door een verzuim van professionele verantwoordelijkheid en/of bij handelen in strijd met de Algemene Voorwaarden van Pawshake
    • Bijvoorbeeld door het loslaten van een hond op een plek waar dit niet veilig of handig is
  • Letsel aan katten die vrij buiten het terrein van het baasje kunnen rondlopen
    • Bijvoorbeeld verkeersongelukken, vechten met andere dieren, uit een boom vallen etc.

Behandelingen

  • Reeds bestaande medische aandoeningen of ouderdomsgerelateerde aandoeningen van het gastdier.
    • Zoals luchtweginfecties, urineweg / blaasinfecties, bloedstoornissen, braken, diarree en andere maag-darmklachten
  • Symptomen die gerelateerd zijn aan stress of angst, evenals vlooien of tekenbesmettingen en zelf toegebrachte wonden door jeuk of krabben als gevolg van allergieën.
  • Te voorkomen aandoeningen zoals vlooien, teken, wormen of andere parasieten
  • Fysiotherapie en andere paraveterinaire behandelingen zoals massage, acupunctuur etc.
  • Aandoeningen die rasgerelateerd zijn
  • Behandelingen voor letsel dat is ontstaan door natuurrampen
  • Langetermijn zorg bij de dierenarts die langer duurt dan 30 dagen na het incident.

Oppas en baasje

  • Letsel aan het baasje, de oppas en gerelateerden (zoals familie, visite van de oppas of iemand die met de oppas meegaat tijdens de reservering)
  • Schade aan persoonlijke bezittingen (zoals aan de inboedel, woning of auto).
  • Kosten of toeslagen die voortvloeien uit een annulering of wijziging van vakantieplannen naar aanleiding van een reservering bij Pawshake
  • Reiskosten die voortvloeien uit een Pawshake reservering
    • bijvoorbeeld vanwege noodzakelijke vervolgbehandelingen voor het huisdier
  • Emotionele schade die is ontstaan als gevolg van een reservering bij Pawshake
  • Verminderde 'show'-waarde van het gastdier of inwonende huisdier.

Wie zijn niet gedekt?

  • Gastdieren die eerder in een gevecht met ander dier of persoon zijn geraakt met medische behandeling tot gevolg
  • Bezoekende huisdieren zijn niet gedekt voor schade of letsel ontstaan tijdens een Pawshake reservering
  • Oppassers die in de afgelopen 5 jaar een strafbaar feit hebben gepleegd (uitgezonderd zijn verkeersovertredingen)
  • De eigen huisdieren van de oppas

Belangrijke definities

Een rasgerelateerde aandoening is eenvaak erfelijke aandoening die gewoonlijk voorkomt bij specifieke hondenrassen.

Pawshake huisdier is het huisdier van het baasje dat staat vermeld bij de bevestigde Pawshake reservering. Elk huisdier moet zijn/haar eigen huisdierprofiel hebben in het account van het baasje

Pawshake reservering is een reservering die via het Pawshake platform betaald is door het baasje en bevestigd is door de oppas.

Reeds bestaande aandoening zijn aandoeningen, verwondingen en ziektes waarvoor het huisdier eerder al behandeld is.

Vermijdbare conditie betekent dat een aandoening voorkomen had kunnen worden door bijvoorbeeld vaccinaties of normale veterinaire zorg.

Een 'derden' is iemand die geen oppas, baasje, huisgenoot, familielid of partner is van het het baasje of de oppas, en ook niet iemand die namens de oppas voor het dier zorgt.

Bezoekende huisdieren zijn dieren die niet bij een bevestigde reservering horen. Het kunnen bijvoorbeeld huisdieren van een familielid van de oppas zijn die toevallig op bezoek zijn tijdens een reservering, of gastdieren van de oppas die via een ander kanaal dan Pawshake zijn gereserveerd (bijvoorbeeld bij professionele oppassers). De eigen huisdier van de oppas is géén bezoekend huisdier.

Inwonend huisdier van de oppas is een huisdier die op het profiel van de oppas is aangemerkt als huisdier van de oppas.

Jouw vragen zijn belangrijk voor ons

Heb je vragen of zorgen? Ons eigen team van de Klantendienst staat voor je klaar: in 7 talen, op elk moment van de dag.

Neem hier contact op.

  1. Homepagina
  2. »
  3. De Pawshake Garantie
  4. »
  5. De Zekerheidsgarantie