Hoewel het niet waarschijnlijk is dat er iets vervelends gebeurt bij Pawshake, snappen we dat je huisdier bescherming nodig heeft mocht er een onverwachts incident zich voordoen. Als je reserveert bij Pawshake is je huisdier beschermd met de Pawshake Zekerheidsgarantie.Jouw zorgeloze gevoel is onbetaalbaar, en wij waarderen het enorm dat je hebt gekozen voor onze community van dierenvrienden. Daarom is deze Zekerheidsgarantie gratis inbegrepen bij je Pawshake reservering.
De verwondingen of schade moet het gevolg zijn van zorg verleend tijdens een verblijf of wandeling bij Pawshake, en enkel in het geval de oppas deze kosten niet wil of kan betalen.
De verwondingen of schade moet het gevolg zijn van zorg verleend tijdens een verblijf of wandeling bij Pawshake, en enkel in het geval de oppas deze kosten niet wil of kan betalen.
Vind wat je zoekt
Wat is er gedekt?
Het huisdier van het baasje onder de verantwoordelijkheid van een oppas, gereserveerd via Pawshake
Dierenartskosten die veroorzaakt zijn tijdens het vervoer met een Pawshake oppas van/naar een reservering.
Elke dienst die via de website of app van Pawshake is geboekt en die wordt gemeld bij de Klantendienst van Pawshake. Dekking is geldig op de datums uit de reservering. De reservering moet betaald zijn en bevestigd door het baasje vóórdat het incident plaatsvindt.
Om in aanmerking te komen voor de Zekerheidsgarantie
De reservering moet voorafgaand aan het incident bevestigd en betaald zijn via de Pawshake website of app.
Vóór de reservering heeft er een kennismakingsgesprek plaatsgevonden (alleen van toepassing wanneer het de eerste reservering bij dezelfde oppas betreft).
Specifieke afspraken over de invulling van de reservering moeten op schrift worden gesteld (bijvoorbeeld met onze intakeformulieren). Deze schriftelijke afspraken moet je voorleggen wanneer je een claim indient.
De gebruiker overlegt bewijs van het incident (bijvoorbeeld foto's of facturen van de dierenarts).
Pawshake moet binnen 48 uur na het incident op de hoogte worden gebracht.
Wat wordt er vergoed
Vergoeding dierenartskosten van Pawshake huisdieren onder de verantwoordelijkheid van de oppas
Dit gedeelte dekt dierenartskosten in het geval dat het huisdier gewond raakt tijdens een Pawshake reservering. Er is geen eigen risico. Er is wel een limiet van € 2.500 aan dierenartskosten als een dier gewond raakt tijdens de reservering. Per reservering kun je één claim indienen.
Zodra de limiet van de claim is bereikt, kan de behandeling van de ziekte of verwonding niet opnieuw worden vergoed. Extra kosten voor controles of vervolgbehandelingen worden tot 30 dagen na het incident vergoed.
Zodra de limiet van de claim is bereikt, kan de behandeling van de ziekte of verwonding niet opnieuw worden vergoed. Extra kosten voor controles of vervolgbehandelingen worden tot 30 dagen na het incident vergoed.
Openbare Aansprakelijkheid (ook wel Bedrijfsaansprakelijkheid) - beschermt oppassers tegen claims van derden:
Dit gedeelte dekt de kosten als oppassers wettelijk verplicht zijn te betalen bij schade of verwondingen aan derden veroorzaakt door het gastdier.
Wat is niet gedekt
Diensten
- Diensten die buiten de Pawshake website of app zijn geboekt.
- Schade of medische kosten die zijn ontstaan tijdens een gratis ontmoeting of andere incidenten die tijdens zo'n kennismaking zijn ontstaan. Je bent dus alleen verzekerd tijdens de periode die is geboekt en bevestigd via de Pawshake website of app.
Letsel
- Behandeling aan letsel dat is ontstaan door een verzuim van professionele verantwoordelijkheid en/of bij handelen in strijd met de Algemene Voorwaarden van Pawshake
VoorbeeldBijvoorbeeld door het loslaten van een hond op een plek waar dit niet veilig of handig is
- Letsel aan katten die vrij buiten het terrein van het baasje kunnen rondlopen
VoorbeeldLetsel aan katten die vrij buiten het terrein van het baasje kunnen rondlopen
Behandelingen
- Reeds bestaande medische aandoeningen of ouderdomsgerelateerde aandoeningen van het gastdier.
VoorbeeldZoals luchtweginfecties, urineweg / blaasinfecties, bloedstoornissen, braken, diarree en andere maag-darmklachten
- Kosten die gerelateerd zijn aan stress of angst, evenals zelf toegebrachte wonden door jeuk of krabben als gevolg van allergieën.
- Te voorkomen aandoeningen zoals vlooien, teken, wormen of andere parasieten
- Fysiotherapie en andere paraveterinaire behandelingen zoals massage, acupunctuur etc.
- Aandoeningen die rasgerelateerd zijn
- Behandelingen voor letsel dat is ontstaan door natuurrampen
- Langetermijn zorg bij de dierenarts die langer duurt dan 30 dagen na het incident.
Huisdier, oppas en baasje
- Letsel aan het baasje, de oppas en gerelateerden (zoals familie, visite van de oppas of iemand die met de oppas meegaat tijdens de reservering)
- Schade aan persoonlijke eigendommen van de oppas of het baasje (zoals schade aan bezittingen, interieur, voertuigen en/of schoonmaakkosten). We raden aan om vóór de reservering vast te leggen wie er aansprakelijk is voor eventuele kosten.
- Kosten of toeslagen die voortvloeien uit een annulering of wijziging van vakantieplannen naar aanleiding van een reservering bij Pawshake
- Reiskosten die voortvloeien uit een Pawshake reservering
Voorbeeldbijvoorbeeld vanwege ritten naar de dierenarts tijdens de reservering of vervolgbehandelingen voor het huisdier na de reservering, waaronder benzine, Uber of taxikosten, enz.
- Emotionele schade die is ontstaan als gevolg van een reservering bij Pawshake
- Verminderde 'show'-waarde van het gastdier of inwonende huisdier.
Wie zijn niet gedekt?
- Gastdieren die eerder in een gevecht met ander dier of persoon zijn geraakt met medische behandeling tot gevolg
- Bezoekende huisdieren zijn niet gedekt voor schade of letsel ontstaan tijdens een Pawshake reservering
- Oppassers die in de afgelopen 5 jaar een strafbaar feit hebben gepleegd (uitgezonderd zijn verkeersovertredingen)
- De eigen huisdieren van de oppas
Belangrijke definities
- Een rasgerelateerde aandoening is een aandoening die gewoonlijk voorkomt bij specifieke hondenrassen.
- Pawshake huisdier is het huisdier van het baasje dat staat vermeld bij de bevestigde Pawshake reservering. Elk huisdier moet zijn/haar eigen huisdierprofiel hebben in het account van het baasje.
- Pawshake reservering is een reservering die via het Pawshake platform betaald is door het baasje en bevestigd is door de oppas.
- Reeds bestaande aandoening zijn aandoeningen, verwondingen en ziektes waarvoor het huisdier eerder al behandeld is.
- Vermijdbare conditie betekent dat een aandoening voorkomen had kunnen worden door bijvoorbeeld vaccinaties of normale veterinaire zorg.
- Een 'derde partij' is iemand die geen oppas, baasje, huisgenoot, familielid of partner is van het het baasje of de oppas, en ook niet iemand die namens de oppas voor het dier zorgt.
- Bezoekende huisdieren zijn dieren die niet bij een bevestigde reservering horen. Het kunnen bijvoorbeeld huisdieren van een familielid van de oppas zijn die toevallig op bezoek zijn tijdens een reservering, of gastdieren van de oppas die via een ander kanaal dan Pawshake zijn gereserveerd (bijvoorbeeld bij professionele oppassers). De eigen huisdier van de oppas is géén bezoekend huisdier.
- Inwonend huisdier van de oppas is een huisdier die op het profiel van de oppas is aangemerkt als huisdier van de oppas.
Mijn oppasdier is gewond, wat moet ik doen?
In een noodsituatie heeft het welzijn van het huisdier prioriteit. Lees in de volgende instructies wat je kunt doen.
Ontdek hier
Vul het Zekerheidsgarantie-formulier in
Wil je een claim indienen? Via onderstaande knop vind je de instructies.
Beginnen
Jouw vragen zijn belangrijk voor ons
Heb je nog vragen, voel je je ongemakkelijk bij een boeking of maak je je zorgen? Neem contact op met onze Klantendienst en we zullen je zo goed mogelijk helpen.Neem hier contact met ons op